Alla som bor i en någorlunda stor stad och har sålt en bostad under de senaste tio åren är plågsamt medvetna om vad homestaging innebär. I korthet handlar det om att göra sitt hem så attraktivt det bara går inför fotografering och visning, och för det finns vissa tricks som ”alla” använder. En av de större klyschorna är färsk frukt. Nyligen homestylades en vindsvåning i Stockholm av mäklarfirman Fantastic Frank så till den milda grad att den blev en snackis i hela landet. Det hela var lika överdrivet som medvetet, med frukt i varenda litet hörn, och våningen fick all den uppmärksamhet säljaren hade kunnat önska. Nu försöker någon i Västmanland göra om bedriften – med en Opel Astra. Resultatet hittar här. Erkänn att du blir lite sugen ändå… om inte annat så på frukt, åtminstone.
Homestylad Opel Astra på blocket.se
Homestyling är knappast ett nytt fenomen, åtminstone inte när det gäller bostäder. Men nu har homestylingen tagit steget över till bilarnas värld.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.