Honda CR-V facelift – tre snabba från provkörningen

PeO Kjellström är som vanligt ute och flänger. Nu i Barcelona för att köra uppdaterade Honda CR-V. Vi ringer och kollar läget.

PeO din lilla gottegris. Strålande sol förstår jag?

– Inte alls Rabe, det är ganska kyligt. Men bättre än vad ni har det förstår jag, haha...

Då går vi över till bilen. Vad är nytt?

– På utsidan i princip bara nya stötfångare fram och bak och annorlunda grill. Men en helt ny 1,6 liters med dubbelturbo på 160 hästar tar plats i stället för den gamla 2,2-litersdieseln. Den kan kombineras med en nioväxlad automatlåda. Båda sakerna fungerar bra utan att övertyga. Men det finns andra saker det är sämre ställt med. Återkommer till det i ett senare nummer av Teknikens Värld.

Är priserna fastställda?

– Nej, men räkna med cirka 10 000 mer om du vill ha nya dieseln och automatlådan. Det innebär att även i enklaste utförande kommer Honda CR-V att kosta över 300 000 kronor. Bilen börjar säljas, och levereras, i mars.

Hela provkörningen, samt vad det är sämre ställt med, kan du läsa i ett kommande nummer av Teknikens Värld. Slå till på en kraftigt rabatterad prenumeration så missar du inte det. I prenumerationen ingår även tidningen digitalt för iPhone, iPad och Android.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Black Friday-erbjudande: 3 månader Premium för 0 kr