110617-volvo-v70-jd-power

Kunderna gillar Volvo – etta i J.D. Powers undersökning

Volvo hamnar på första plats totalt i J.D. Powers kundnöjdhetsundersökning.

       – Detta är en bekräftelse på den höga kvalitet, tillförlitlighet och service som vi erbjuder våra kunder, säger Volvo Personvagnars vd Stefan Jacoby i ett pressmeddelande. 

Det går bra för de svenska företagen Volvo PV och Saab Automobile, i alla fall sett till undersökningar och tester. Tidigare idag kom vi med nyheten att Saab fått toppnotering i amerikanska IIHS krocktest, och nu släpper alltså J.D. Powers sin kundundersökning där Volvo rosas av kunderna.

Undersökningen gjordes i Tyskland och Volvo lyckades alltså bräcka inhemska märken som BMW och Mercedes-Benz. Sett till bil för bil hamnade Volvo V50 på en andraplats i mellanklassen. Volvo V70 landade på en tredjeplats i övre mellanklassen. 

Stefan Jacoby fortsätter med att säga:

– Vi är extremt nöjda med det här resultatet eftersom kunderna är experter på att värdera de starka sidorna och svaga punkterna i sina bilar och även därför att köparna av en premiumbil är speciellt krävande.

J.D. Power har undersökt hur nöjda kunder är med sina produkter sedan 1968. 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!