Vi förstår att du alltid har funderat på hur senaste generationen Mazda 3 ser ut i en tredimensionell reklamfilm. Men bara lugn, för från och med den 18 december kan du få gehör för dina funderingar. Allt du behöver göra är att bege dig till en biograf som visar James Camerons (han som gjorde Titanic 1997) nya 3D-film Avatar och ta på dig de transparenta 3D-glasögonen som behövs. Innan filmen sätter igång får du se den tredimensionella reklamfilmen för Mazda 3. I och med detta blir Mazda först ut med tredimensionell bilreklamfilm på bio.
– Det är alltid spännande att vara först med något. Den djärva designen och den avancerade tekniken hos nya Mazda3 passar mycket bra för en sådan här innovativ kommunikation, säger Per Zachrisson, marknadschef, Mazda Motor Sverige.
När du väl sitter där med dina 3D-glasögon på näsroten och väntar på filmen, bli då inte rädd om en blå Mazda 3 ser ut att vara på väg att köra ut ur filmduken och över dig. Det är helt i sin ordning och en del av 3D-teknikens poäng.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.