Nissan Pulsar – tre snabba från provkörningen

Mikael Stjerna är och kör Pulsar, Nissans nytillskott i golfklassen. Vi jagar fatt på honom för att höra om Pulsar är något att ha.

Hallå Micke! Var är du och vad kör du?

– Jag är i Barcelona och kör Nissan Pulsar, märkets efterträdare till Almera.

Mikael Stjerna gillar baksätet.

Ge oss några plus och minus.

– Den fyller Almeras skor väl. Men den sticker inte ut, varken utseendemässigt eller tekniskt. jag hade velat se lite mer karaktär. Det finns så många bra bilar i golfklassen i dag så för att locka till sig kunder måste bilarna ha något.

– På plussidan måste baksätet nämnas – väldigt rymligt tack vare rejält axelavstånd på 2,7 meter. En annan sak är att den är riktigt tyst. Men då ska man ta i beaktning att jag kör på silkeslena spanska asfaltsvägar. Den går snålt också. Körde nyss 20 mil med 1,5-litersdieseln och snittade 0,41 liter per mil. Inte dumt.

– Måste nämna säkerhetsutrustningen också. Den är ganska diger.

När kommer den till Sverige och hur mycket får man lägga upp för att bli ägare till en Pulsar?

– I oktober är det Sverigepremiär och priserna börjar på 164 900 kronor.

Hela provkörningen av Nissan Pulsar läser du i kommande nummer av Teknikens Värld.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Black Friday-erbjudande: 3 månader Premium för 0 kr