Alla kommer vi väl ihåg det underhållande bråket mellan Porsche och Nissan om vem som kunde köra snabbast runt Nürburgrings nordslinga. Nissan GT-R visade sig vara snabbare än både Porsche 911 Turbo och GT2. Porsche kontrade med att anklaga Nissan för fusk. Efter den stora bilfesten Goodwood Festival of Speed för några helger sedan har ett nytt gräl blossat upp.
I samband med Goodwood Festival of Speed lanserade Nissan en reklamkampanj med bilder på en Nissan 370Z med Audis, BMW:s och Porsches loggor fanns tillsammans med markeringar som sägs visa hur många gånger en Nissan har varit snabbare än någon av tyskarna. Bilden visades tillsammans med slogans som ”How to beat the Germans”, ” Kaisers Chiefed” och ”The Germans Came Off Wurst”. Porsche var som väntat inte sena med att anmärka på reklamen, men inte för att de känner sig hotade utan för att de motsätter sig Nissans otillåtna användning av Porsches logotyp.
Nissans svar blev att byta Porsche-loggan mot texten ”Porsche”. Vi har förmodligen inte hört det sista i den här historien ännu.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.