Tjena Jonas, du är i Faro längst söderut i Portugal. Vad gör du där?
– Förutom att få lite sol på mig, här är 25 grader, njuter jag av nya BMW M3 Sedan på både bana och vanlig väg.
Hur är M3:an nu när den fått tillbaka raka sexan under huven?
– Så infernaliskt snabb. 431 kusar och 550 newtonmeter. Vridet märks. Bilen är grym men ändå lättkörd. På landsvägen hit var den relativt komfortabel, på banan är den blixtsnabb och greppet i de specialutvecklade Michelin-däcken är sjukt.
– Understyr inte, lätt att ta ur kurvorna, speciellt då man tryckt in MDM-knappen.
Hur är M4 Coupé då och vad kostar de båda kärrorna?
– M4:an ska jag snart sätta klorna i så på den punkten ber jag att få återkomma. Går att beställa redan nu, kommer till Sverige i juni och kostar från 686000 respektive 699000 kronor. Bilarna här är fullsmetade och kostar mellan 1,1 och 1,2 miljoner kronor.
Hela provkörningen av nya BMW M3 Sedan läser du i Teknikens Värld nummer 13/2014 som finns i butik från och med 5 juni. Slå till på vårt erbjudande och du får tidningen tidigare än så.
Mer om nya BMW M3 Sedan och M4 Coupé läser du här.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.