Toyota Auris Hybrid 2013

Nya Toyota Auris – tre snabba från provkörningen

Toyota Auris har anlänt i helt ny version. Vi har skickat iväg PeO Kjellström för att kolla läget. Var är han och har Auris blivit mer spännande?

– Befinner mig i Portugal några timmars flygresa söder om Sverige, men 14 plus i stället för lika många minusgrader i Sverige i morse uppväger den långa resan.

 Hmmm, ändå har du tjock jacka på bilden. Är nya Auris helt ny eller bara ett karossbyte?

– Helt ny. Visserligen samma axelavstånd som tidigare, men det är nya friska komponenter i chassit. Helt ny kaross också, och det märks att Toyota verkligen vill bli ett roligare märke. Ny, spännande look. Men hur tar den lite äldre kundkretsen detta. Det blir intressant.

 Roligare att köra också?

– Faktiskt. Har bara haft tillgång till hybriden i dag men det känns tight och fint på vägen. I morgon blir det diesel. Intressant att Auris Hybrid inte kostar mer än 2,0 D-4D, 214 900 kronor. Inroparen, 1,33 VVT-i, börjar på 161 900 kronor. Säljstart nu i december.

 Självklart får du inte missa att läsa om allt nytt och bra med nya Toyota Auris. Därför får du ge dig själv en tidig julklapp i form av Teknikens Värld nummer 1/2013 som utkommer 20 december. Ännu bättre julklapp till dig själv eller någon annan är en prenumeration på Teknikens Värld. Vårt supererbjudande här kan du inte låta rinna ut i sanden.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!