PeO Kjellström, du är i Barcelona, för vilken gång i ordningen vet jag dock inte. Kul stad, kul bil hoppas jag. Hur är läget?
– Rätt okej får man säga. 15 grader och blå himmel. Våren är här, i alla fall i Barca. Kör nya Toyota RAV4, måste hem i morgon trots att det är Formel 1-test här, det känns ju surt. Jag kanske…
Nej, du kommer hem. Hur är RAV4 då?
– Tja, ingen direkt överraskning. Bra på mycket, men känns inte direkt som någon hit som kommer att revolutionera det stenhårda segmentet i mellanklassen för suv. Där måste man vara bäst på allt för att leverera. Men, inte dålig heller. Svårbedömt helt enkelt innan man får testa mot konkurrenterna. Kaxigt nytt utseende, får se hur det går hem oss de trogna köparna.
Okej, vi får se hur det går i ett senare test i tidningen. Var börjar prislappen?
– Tvåliters bensinmotor på 151 hästkrafter startar vid 237 900 kronor, då med sexväxlad manuell låda. Med CVT-låda börjar denna på 254 900 kronor. Dieselversionen, 2,2-liter och 150 hästar, börjar på 288 900 kronor. Börjar säljas i mitten av mars.
Allt om nya Toyota RAV4 och hur den är får du reda på i Teknikens Värld nummer 7/2013 som utkommer 14 mars. Och du... du som läser här just nu, vi har ett litet specialerbjudande till dig.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.