Nej, både bilderna och den officiella pressreleasen kom på villovägar och släpptes ut på olika webbsidor världen över i dag. Snacka om misslyckat hemlighetsarbete av BMW.
Hur som helst så är bilen nu här och den ser ut precis som vi väntat oss. En BMW 3-serie coupé utan tak helt enkelt. Vill du av någon anledning ändå ha taket på så trycker du på en knapp, då kommer BMW:s första avtagbara plåttak upp ur bagageutrymmet och sätter sig på plats på 22 sekunder.
Man får hyggligt med plats i bagageutrymmet trots att taket är nere. 350 liter vid uppfällt läge blir 210 liter när det åker ner.
Ett annat problem BMW tagit tag i är den varma läderklädseln. När man kör med taket nere och solen steker hårt en varm dag i juli har ju klädseln en förmåga att bli väldigt varm på kort tid och då bränna den stackare som råkar lägga en arm på fel ställe. Inga problem längre, BMW har nu specialsydd läderklädsel med ändrat pigment så den inte tar åt sig solen på samma sätt och det blir helt enkelt inte lika varmt som vanligt.
Motoralternativen i nya 3-serie cabrioleten blir till en början två nya bensinmotorer. Det större alternativet är den hyllade sexcylindriga turbomotorn som gjorde entré i coupéversionen 335i. Det mindre alternativet är en ny version av 325-motorn som också är sexcylindrig. Den ger 218 hästar, 270 Nm och gör 0-100 km/h på 7,6 sekunder i 325i cabriolet. Bränsleförbrukningen landar på 0,78 l/mil.
Bägge motorerna kommer med en sexväxlad manuell låda som standard men en semiautomatisk kommer som tillval.
Det kommer dock fler motorval. Två bensinare, 20i och 30i som redan är populära i vanliga 3-serien, samt 30d motorn som ligger på 231 hästar och enorma 500 Nm.
BMW 3-serie Cabriolet har officiell premiär på Detroitsalongen i början av januari 2007 och kommer till butik något senare.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.