Troligtvis så finns specifikationerna där, på hemsidan. Tyvärr har ingen på redaktionen, trots otaliga resor runt jorden, lärt sig kinesiska ännu och med dem bilder som finns är det svårt att gissa sig till det man vill veta. Å andra sidan är det nog inte jättesvårt att gissa sig till det väsentliga, det är i stort sett en Rover 75 byggd i Kina.
Nåt vi inte behövde gissa oss till utan kunde utläsa var motoralternativen som blir en 2,5-liters V6:a och en 1,8-liters turbofyra.
Om det brittisk-kinesiska ”nybygget” hittar hem till Europa vet vi inte, vi sitter i stället på helspänn och väntar på det första pressmeddelandet på engelska. Till dess får vi jämföra de första officiella bilderna på 750E med gamla Rover 75.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.