Porsche 911 Carrera S som tuff Martini Racing Edition

I helgen är det 24-timmars på Le Mans och Porsche gör comeback på Circuit de la Sarthe. Det vill Porsche fira lite extra genom att släppa en Martini-version av 911 Carrera S.

Efter 16 års frånvaro är Porsche i helgen återigen tillbaka för att göra upp med de bästa på Circuit de la Sarthe i Le Mans i Frankrike. Den tyska sportbilstillverkaren från Zuffenhausen utanför Stuttgart är eld och lågor över comebacken och av bara farten hann man slänga ihop en Martina Racing Edition-version av 911 Carrera S för att uppmärksamma återkomsten.

Svart eller vitt, det är vad du har att välja mellan. Om du bor i Finland.

Porsche 911 Carrera S Martini Racing Edition finns i karossfärgerna svart och vitt. Vad de båda har gemensamt är den klassiska Martini-dekaleringen i rött och blått som pryder huv, sidor tak och bakvinge, samma typ av dekalering som exempelvis klassiska Le Mans-vinnarbilen Porsche 917 en gång hade (kanske dock med känd med Gulf-dekaleringen).

Dessutom är bilarna försedda med Aerokit Cup-front, samma som den fasta vingen.

Sport Chrono-paket, sportratt samt PCM (Porsche Communication Management) och mycket är standard i Martini Racing Edition-bilarna.

Under bakvingen sitter som vanligt när det kommer till Carrera S en 3,8 liter stor boxermotor som ger 400 hästkrafter. Dessa hästar driver bakhjulen som skickar iväg bilen 0-100 km/h på 4,1 sekunder om PDK-dubbelkopplingslåda används och Sport Plus-knappen är aktiverad.

Endast 80 exemplar ska byggas och dessa tillgängliggörs på utvalda marknader i Europa samt i Kina, Japan och delar av Latinamerika. I Europa får bland annat Finland tillgång till Porsche 911 Carrera S Martini Racing Edition medan Sverige blir utan.

Klassisk dekalering.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Black Friday-erbjudande: 3 månader Premium för 0 kr