– Det var 30 grader varmt och luften stod stilla. Det tog musten ur mig, sedan var kanske inte bilen allt för upphetsande heller.
Jaså! Varför inte?
– Seat har bytt från 1,8 liter och turbo till 1,4 liter med turbo, och kompressor. Det är samma effekt, 180 hästar, men de levererar inte riktigt någon sportighet.
Hur menar du? 180 hästar är…
– Ja, det är ingen dålig motor. Inte alls, men den liksom bara drar jämt hela tiden. Ingen kompressorkick eller turboknuff. Som en stark sugmotor helt enkelt. Och den är kopplad till en automatlåda, DSG. Även om den också är kanon vill man nog ha en helt vanlig manuell låda i en sådan här bil.
Den omskrivna Bocanegra-versionen då?
– Bara en sminkad Ibiza Cupra, och speciellt vackert med helt svart runt ögonen har det aldrig varit vare sig på tjejer, killar eller bilar. Samma effekt som i Cupra och DSG-låda även här.
OK, när kommer bilarna till Sverige?
– Vanliga Cupra direkt efter sommaren. Kommer att kosta 209 900 kronor. Bocanegra senare i år, men inte så många. Bara 1 000 exemplar kommer att tillverkas och inget pris är satt ännu.
Har du hämtat krafter nu då, det bär väl av snart igen?
– Yep, redan i morgon. Nya bilar, nya rapporter…
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.