Foto: Glenn Lindberg

Toyota C-HR facelift – tre snabba från provkörningen

Uppdaterade Toyota C-HR är här, en bil som främst lockar till sig många privatköpare. Vi ringer upp Glenn Lindberg från provkörningen för att ställa några korta frågor.

Hej Glenn, vad är det som är nytt med uppdaterade C-HR?

– Främst är det den starkare 2,0-hybriddrivlinan som ger 184 hästkrafter. Det är nästan så att den här lilla knubbiga suven blir körglad nu! Toyota påstår att de stramat åt chassit på den starkare versionen också, och den känns rätt stabil i kurvorna, jämfört med tidigare.

Omstöpta strålkastare, annan position på dimljusen och större nedre luftintag. Foto: Glenn Lindberg

Utseendemässigt då?

– Ja, det kanske är svårare att ”ta” nya C-HR rent designmässigt, det krävs nog en riktig Toyota-kännare för det. Designen har ju varit en vattendelare. Men lite andra veck i fronten, annan lampdesign fram och bak. Jag uppskattar att Toyota äntligen börjat implementera Apple CarPlay och Android Auto. Känns som på tiden.

Uppdaterade bakljus som nu är sammankopplade över bakluckan. Foto: Glenn Lindberg

Något annat skoj?

– När alla strävar efter att plocka bort knappar, lägger Toyota till fler. Touchknapparna är nu borta och har ersatts med fysiska på infotainmentsystemet. Ingen större revolution kanske, men nog är det att gå mot strömmen!

Toyota går mot strömmen. Medan andra rensar bort allt vad knappar och bred heter har Toyota tagit tillbaka sina fysiska knappar runt skärmen. Foto: Glenn Lindberg

När kommer den till Sverige?

– Den säljs redan nu. Läs nummer 2/2020 av Teknikens Värld för att grotta ner dig ännu mer. Finns i butik den 2 januari. God jul!

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!