Volvo-kombin – en riktig familjefraktare. Men en familj kan i dag se ut på flera sätt, vilket Volvo i Storbritannien har anammat i sin reklamkampanj för nya Volvo V60. Enligt Volvo ska 65 procent av de brittiska hushållen vara icke-traditionella.Familjer har kunnat bekanta sig Volvo V60 i shoppingcentret Westfield London i stadsdelen Shepherds Bush och i parkeringsgaraget skapade man parkeringsrutor med symboler för nya familjekonstellationer. Detta som en del i marknadsföringskampanjen “The New Family Model” som även omfattar tevereklam.
Volvo V60 presenterades i februari i år utanför ett vanligt svenskt hem (naturligtvis med Teknikens Värld på plats) i en Stockholmsförort, familjekonstellationen i hemmet var dock okänd.
Volvo V60 rullar ut i de brittiska saluhallarna nu i helgen.
Allt om nya Volvo V60 finns att läsa i senaste numret av Teknikens Värd (nummer 15) som ligger på butikshyllan nu. Där ställs den i test mot kombiversionerna av Audi A4, BMW 3-serie, Mercedes C-klass och Volkswagen Passat.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.