2013 redovisade Aston Martin en förlust på 25,4 miljoner pund före skatt, cirka 321 miljoner kronor. Med andra ord är den legendariska biltillverkaren inte ett särskilt lönsamt företag.
För att vända den dystra trenden planerar ledningen nu en omstruktureringsplan som betyder att 295 personer kommer att sägas upp. En betydande del av den totala arbetskraften då företaget för närvarande har 2 100 anställda.
Enligt Aston Martin ska detta inte påverka varken produktionstakten eller försäljningsmålen då de flesta som kommer sägas upp har administrativa tjänster, eller är chefer vid huvudkontoret i Gaydon.
Trots nedskärningarna fortsätter Aston Martin dock utvecklingen av den eldrivna crossovern DBX som de visade på bilsalongen i Genève tidigare i år. Lansering av denna väntas bli någon gång under 2019.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.