Foto: MOESCH.FOTOGRAFIE@T-ONLINE.DE

BMW mest värdefulla varumärket 2012

Millward Brown har nu tagit fram vilka varumärken som är starkast o världen. Etta kom Apple, medan BMW hamnade i täten bland biltillverkarna på 23:e plats, tätt följt av fjolårsvinnaren Toyota.

Enligt årets rapport har de flesta varumärken lyckats stärka sina positioner trots det oroliga ekonomiska läget i världen. Teknik- och telekommunikationsmärken dominerar listan, med Apple som det absolut starkaste varumärket i världen, enligt Millward Brown.

 Bland biltillverkarna kom BMW strax före Toyota. Enligt Millward Browns index växte BMW:s varumärke med tio procent till 175 miljarder kronor medan Toyotas varumärke tappade lika många procent, ner till 155 miljarder kronor. 

 Värdet på de uppmätta företagen har tagits fram genom att undersöka värde för pengarna, vilja till förnyelse, relevans, rykte, med mera. För att läsa mer om undersökningen, klicka på den externa länken här.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!