De Tomaso har inte haft det lätt sedan de gyllene åren när en De Tomaso Pantera var bland det hetaste man kunde köra runt i. 2004 gick man i konkurs första gången och när förre Fiat-basen Gian Mario Rossignolo kom in som ny chef 2009 trodde många att det äntligen skulle vända för firman. I pipeline hade man planer på en ny Pantera, en ny sedan och crossovern Deauville som var tänkt som De Tomasos biljett in i värmen igen.
Men trots en satsning på närmare en miljard kronor gick det inte att väcka någon uppmärksamhet kring Deauville, vars plattform såldes till kinesiska NAC i slutet av förra året. Av den tänkta uppföljaren till Pantera var den tänkt som nummer två i ordningen av blivande De Tomaso, och en eventuell köpare till konkursboet kommer i sådant fall få den halvt utvecklade sportbilen på köpet.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.