Fiat gör smygreklam hos Volkswagen

I bilbranschen är alla medel tillåtna. Fiat Sverige lyckades roffa åt sig premiumplatsen på nätet, mitt framför näsan på Volkswagen Sverige.

Google-bilen känner alla till vid det här laget. Den åker land och rike runt för att fotografera gator och torg. De tagna bilderna ska sedan upp på Street View-funktionen i Google Maps. Ibland har folk koll på var Google-bilen ska köra just i dag och det verkar nästan som att Fiat Group Automobiles Sweden hade just det när Google-bilen skulle fotografera Hanverksvägen 9 i Södertälje. Varför skulle de ha koll på den adressen, tänker du?

 Eftersom det är adressen där Volkswagen Group Sverige har sitt huvudkontor och just när Google-bilen passerade den dagen hade någon parkerat en röd liten söt Fiat 500 rakt utanför huvudentrén.

 Till saken hör att det inte är kutym att parkera en bil just där, speciellt inte då den är av ett annat märke än de som ingår i VW-gruppen.

 Huruvida det är Fiat i Sverige som har genomfört en reklamkupp eller inte låter vi vara osagt. Vi tror dock inte det, men hela grejen är rätt skön. Fiat vill emellertid få oss att tro att de är hjärnan bakom produktplaceringen.

 – Inga kommentarer, sa Fiats marknadschef Lina Gooch till resume.se tidigare i dag.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!