Ny PR-chef för Polestar

Polestars nya PR-chef för den Amerikanska marknaden har erfarenhet från bland andra McLaren Automotive.

John Paolo blir PR-chef för Polestar i Amerika. Han kommer närmast från däcktillverkaren Pirelli men har tidigare haft liknande arbetsuppgifter på kontinenten för sportbilsmärket McLaren Automotive och motorcykeltillverkaren Ducati. Tidigare har Polestar även anställt Sunnie Zhang och Brent Ellis för PR-avdelningarna i Kina och Europa.

Sedan 2015 är Volvo Cars helägare av Polestar som har ansvarat för märkets prestandabilar. Nu ska Polestar bli ett fristående märke och förra månaden presenterades deras första modell Polestar 1, en sporthybrid med 600 hästkrafter.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!