I lördags släppte Volvo Cars sin upphaussade och på förhand omtalade reklamfilm där landslagskaptenen Zlatan Ibrahimovic har huvudrollen i svensk fjällmiljö, sjungandes (reciterandes, som en av er besökare påpekade att det heter) på en ny version av Sveriges nationalsång. Bästa biroll hade Volvo XC70.
Reklamfilmen hyllades över hela Sverige och snart har 1,3 miljoner människor tittat på den på YouTube. Därutöver har den även visats på TV4 samt hos utvalda Volvo-återförsäljare. Över 70 procent av teknikensvarld.se-besökarna säger sig få gåshud av filmen.
Men Volvos succéfilm har inte varit gratis – långt ifrån. Vad själva produktionen har kostat är okänt, däremot rapporterar Dagens Industri att gaget till Zlatan Ibrahimovic låg på mellan tio och tolv miljoner kronor. Det kostar alltså att ligga på topp.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.