Det är Expressen som avslöjar att Volvo Car Group fortsätter på inslagen väg med svenska världsstjärnor som rattar företagets bilar i reklamfilmer som rullar på teve och Internet. Tidigare har vi sett Swedish House Mafia, Zlatan Ibrahimovic och Robyn för att knyta an till det svenska – Made in Sweden.
Denna gång är det en svensk Hollywood-stjärna som ska agera Volvos frontfigur. Volvo har valt ingen mindre än Stellan Skarsgård som har hundratals filmroller på sitt CV, bland annat i storfilmer som Good Will Hunting och Pirates of the Caribbean.
Stellan Skarsgård ska enligt Expressen marknadsföra nya Volvo XC90 med start i höst. I reklamkampanjen ska den svenska storskådisen visa hur enkel nya XC90 är att manövrera. Budskapet är ”Simplicity”.
Reklamfilmen är redan inspelad. I den kommer vi att få se Stellan Skarsgård ratta XC90 på landsvägar i Dalarna. Det hela slutar i att han klär av sig och hoppar i en sjö för ett dopp.
Som tack för deltagandet får Stellan Skarsgård ett exemplar av nya XC90 i gåva av Volvo, utöver vanligt arvode får vi förmoda. Bilen uppges vara värd 900 000 kronor.
Nya Volvo XC90 har för övrigt säljpremiär just i dag. Det är First Edition-upplagan som kan beställas på nätet.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.