Jean-Claude Van Damme The Epic Split

Storslam för Volvo-filmer vid reklamprisutdelning

Hela sex utmärkelser har hittills delats ut till Volvo Lastvagnars reklamkampanj, som bland annat innefattade den uppmärksammade ”The Epic Split” med Jean-Claude Van Damme, vid prestigefyllda Cannes Lions-festivalen denna vecka.

Denna vecka pågår Cannes Lions International Festival of Creativity, det största evenemanget i världen för reklambranschen och annan form av kreativ kommunikation. Vid evenemanget delas en rad utmärkelser ut, i form av guld-, silver- och bronslejon. Med flera kategorier av vinnare kvar att presentera visar det sig dock att Volvo Lastvagnars serie av Internetbaserade reklamfilmer, ”Live Tests”, nått stora framgångar.Filmserien, som bland annat innefattar uppmärksammade ”The Epic Split” med Jean-Claude Van Damme, producerades av Göteborgsbaserade reklambyrån Forsman & Bodenfors och har hittills (som helhet eller som enskilda filmer) tilldelats sex stycket utmärkelser vid evenemanget. Tre av dessa har varit av guldvalör, och ytterligare tre av silvervalör. Kategorierna där reklamen hittills har tilldelats utmärkelser är PR (guld och silver), Direct (guld), Promo & Activation (guld) samt Media (två silver).Festivalen pågår tills på lördag, och det finns därmed goda chanser för ännu fler utmärkelser. Bland annat i kategorin Film, som presenteras på lördag kväll, där även Volvo Personvagnars ”Made by Sweden” (med Zlatan i huvudrollen) är ett av de tävlande bidragen.Till övrig bilrelaterad reklam som vunnit pris märks Hondas reklamfilm som hedrar Ayrton Senna på Suzukabanan, som du kan se bland de relaterade artiklarna nedan.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Black Friday-erbjudande: 3 månader Premium för 0 kr