Subarus snygga reklamfilm prisbelönad

Japans egen Oscarsgala för inhemskt producerad reklamfilm, The IAA Japan Best Advertisment Award, har prisat Subaru för sin innovativa och snygga reklamfilm The CarParts.

En hel värld uppbyggd av bildelar, det är vad Subarus reklamfilm The CarParts (”Bildelarna” på svenska) från förra året innehåller. Snyggt och innovativt helt klart, något också juryn för The IAA Japan Best Advertisment Award tyckte och belönade Subaru med en Grand Prix-utmärkelse.

Det är sjunde året som The IAA Japan Best Advertisment Award hålls och syftet är att belöna de bästa kommersiella filmproduktionerna i världen, dock med förutsättningen att de är producerade i Japan. Syftet med utmärkelserna är att öka kreativiteten inom japansk marknadsföring.

 Juryns motivering till just reklamfilmen The CarParts lyder som följer:

 ”The CarParts förmedlar att Subaru, jämte sin spjutspetsteknologi och höga kvalitet, hyllar begreppet njutning i varje del av sin tillverkningsprocess. Den innovativa filmen belyser varumärkeskonceptet Enjoyment and Peace of Mind fullt ut.”

 The CarParts har tidigare under årets belönats både i USA och Storbritannien.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!