Folkabuss Volkswagen Typ 2

Volkswagen ber om förlåtelse i stor annonskampanj

Med start i dag försöker Volkswagen reparera sitt skadade anseende med en stor annonskampanj där de ber om förlåtelse för sina misstag.

”Vi vill reparera något som gått sönder: Ditt förtroende för oss”. Så lyder den inledande meningen som dyker upp i Volkswagens annonser på ett flertal nyhetssajter och dagstidningar. I annonsen hänvisas kunder till Volkswagens hemsida där de kan få mer information om utsläppsfusket som berör 104 227 Volkswagen-bilar i Sverige, men även andra bilmärken från koncernen.

– Vi anser att vi har svikit våra kunders förtroende. Vi vill att våra kunder och allmänheten ska veta om att vi är medvetna om det. Det här är ett bra sätt att nå ut till en bredare publik för att nå ut med budskapet, säger Marcus Thomasfolk, informationschef på Volkswagen Sverige.

Enligt Thomasfolk har annonsutrymmet varit inplanerat sedan tidigare, men då för att presentera kommande bilar. ”Vi har gjort en liten omprioritering” säger Thomasfolk.

Volkswagen har även meddelat drabbade kunder via brev om hur processen för att åtgärda bilarna kommer att gå till. Men Volkswagen kommer att skicka ut mer information om detta så snart de har utrett exakt hur åtgärden kommer att genomföras.

Hela annonsen läser du nedan:

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!