”Volvo är hårdrock – tyska bilar är techno”

Volvo har varit extra fyndiga när de nu dragit igång sin USA-kampanj för företagets uppdaterade modeller. På stora reklamaffischer likställer de tyska bilar med techno och sina egna med hårdrock.

Den svenska metalscenen tillhör världens bästa med mängder av band som slagit stort internationellt. Bara för att nämna några ytterst få: Meshuggah, Entombed, Marduk och In Flames.

 Nu drar Volvo Cars of North America nytta av den världsberömda svenska metalmusiken när de i sin nya kampanj ställer en fråga med efterföljande uppmaning till förbipasserande bilister:

 ”Tired of German techno? Try some Swedish metal.”

 Volvo frågar helt enkelt om folk är trötta på tysk techno och att de i så fall borde testa lite svensk hårdrock (eller ja, metal om vi ska vara petnoga). Byt ut tysk techno mot Audi, BMW och Mercedes och svensk hårdrock mot Volvo.

 Vad tror du att Volvo syftar på med detta rent musikaliskt? Kanske att techno är elektroniskt skräp med noll känsla medan metal är riktig musik av musiker som kan hantera sina instrument.

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!