Volvo Cars ny huvudsponsor för Vasaloppet

Personbilstillverkaren Volvo går in som ny huvudsponsor för världens mest kända längdåkningstävling Vasaloppet. Samtidigt blir Volvo även officiell fordonsleverantör.

Folkkära Volvo och minst lika folkkära Vasaloppet har funnit varandra. Volvo Car Sverige är nämligen sedan den 1 september i år ny huvudsponsor för världens mest kända långlopp på skidor – Vasaloppet. Volvo blir också officiell fordonsleverantör till organisationen bakom den nio mil långa längdåkningstävlingen som första söndagen i mars varje år avgörs med start i Sälen och målgång i Mora.

Sponsorskapet gäller dock året runt vid Vasaloppets alla olika arrangemang under vinter som sommar, alltså inte bara under Vasalopps-veckan.

– Det känns väldigt spännande att vara tillbaka som huvudsponsor för Vasaloppet. Volvo och Vasaloppet har stark förankring i hela Sverige och båda är på många sätt ”Made by Sweden”. Det här är en möjlighet för Volvo att vara med och bidra till Vasaloppets utveckling och göra de olika arrangemangen än mer attraktiva för deltagarna, säger Jonas Eriksson, sponsor- och eventchef på Volvo Car Sverige.

– Vasaloppet är inte bara ett skidlopp. I dag sker det aktiviteter året om, på skidor, till fots och på cykel. Det finns många sätt Volvo kan göra vasaloppsdeltagarnas liv enklare. Både på väg till och från evenemangen och under tävlingarna, säger Jonas Eriksson som också poängterar att Volvo sedan tidigare har en stark anknytning till Sälenfjällen med bland annat ett showroom.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!