Det är dock inga abnorma skillnader som Heico gjort, vilket är bra eftersom S80:s design passar bilen. Fälgarna är nya och de passar väldigt bra. Heico själva säger att ”de är som gjorda för S80:n”.
Avgasrören ändrar lite storlek och utseende men hur mycket beror på vilken motor du har. Mer än så ändras inte det yttre, däremot händer det saker under skalet.
Stötdämparna är Heico inte helt nöjda med så de fixar dit sina egna. Något hårdare och distinktare ska de ge en mer sportig känsla om inte annat. Å andra sidan förlorar ju bilen en del av sin komfort men sportigt kanske är roligare, smaken är ju olika.
Flera motoralternativ har fixats till en aning. Dieselfemman, D5, har fått en knuff från 185 till 210 hästar och vridmomentet har också rört sig uppåt. 460 Nm lyder det när Heico är klara.
2,5T-versionen har också uppgraderats lite så den nu har 245 hästkrafter.
Mer om Volvo S80 trimning och Heico Sportiv kan du läsa på http://www.heicosportivna.com/
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.