Senast DTM tävlade i Ungern var 1988 där båda tävlingarna vanns av Jonny Cecotto i en Mercedes 190E.
– F1-banan håller högsta möjliga standard och det finns en hel del DTM-fans i östra Europa. Dessutom har våra tre tillverkare Audi, BMW och Mercedes fabriker som ligger nära banan, säger Aufrecht.
Antalet tävlingar 2014 ligger kvar på tio, som i år, med premiär och final traditionsenligt på Hockenheim. Kina är tillbaka i kalendern för första gången sedan 2010 och tävlingen kommer att köras antingen i Shanghai eller Guangdong.
– Kinesiska bilmarknaden är en av de snabbast växande i världen och därför har den en stor betydelse för våra biltillverkare. Dessutom visar våra kinesiska partners stort engagemang och passion för projektet, vi känner oss väl omhändertagna där, säger Aufrecht.
Tävlingarna i England (Brands Hatch) och Holland (Zandvoort) är bortplockade till nästa år.
– Vi har haft riktigt bra tävlingar där och vi vill rikta ett stort tack till dem för samarbetet. För 2014 vänder vi dock oss till andra, intressanta marknader, säger Aufrecht.
DTM 2014 Kalender*
04/05 Hockenheim
18/05 Oschersleben
01/06 Hungaroring**
29/06 Norisring
13/07 Moscow Raceway
03/08 Red Bull Ring
10/08 Nürburgring***
14/09 Lausitzring**
28/09 Kina
19/10 Hockenheim
* Med förbehåll för godkännande av FIA
** Med förbehåll för slutgiltigt avtal med arrangör
*** Datum ej slutgiltigt bekräftat
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.