Volvo C30 i standardutförande fick nyligen en facelift och självklart följer racingbilen det mönstret. Fronten är lägre, längre och bredare. Ny grill, nya andningshål.
Polestar, som sköter tävlandet åt Volvo, har tillbringat massor av timmar i vindtunnel för att optimera det nya ansiktet.
Men de har inte bara stått i tunnel. Totalt sett har äver 300 kilometer lagts på racerbana och det är dubbelt så mycket som en STCC-förare avverkar under en tävlingshelg.
I fjol var Volvo kvalsnabbast vid samtliga deltävlingar men vann bara hälften av tävlingarna. Tillförlitligheten var inte den allra bästa.
Siktet är förstås inställt på en upprepning av fjolåret men även om startfältet minskat till i år finns det gott om kandidater som tänker se till att så inte blir fallet.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.