Över 20 000 förbeställningar av Volvo XC40

Reklampamkampanjen är sjösatt och 20 000 förbeställningar är gjorda av Volvos första småsuv. Men hur ska det gå i utmärkelsen Årets Bil och Teknikens Världs tuffa test?

Med småsuven XC40 beträder Volvo ny mark och en första indikation på att det kan gå bra är att modellen redan har beställts av över 20 000 personer globalt.

I ett led att försöka öka på antalet beställningarna sjösattes kampanjen i Europa på svenska TV4 klockan 20.25 i fredags med reklamfilmen nedan.

Jackpot kan det bli om XC40 vinner över de övriga sex finalisterna i utmärkelsen Årets Bil 2018. Segraren presenteras under bilsalongen i Genève. Volvo har dock aldrig vunnit utmärkelsen även om man varit nära med både XC90 och S/V90

.Hur modellen klarar sig i händerna på Teknikens Världs testlag kan du läsa om nu på torsdag den 1 februari – då kommer nämligen Teknikens Värld nummer 4/2018 ut där bilen ställs mot fyra tuffa konkurrenter.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!