Red Bull gör roligare reklam än Nissan

Red Bull är duktiga på att göra effektfulla filmklipp som sprids som löpeldar på internet. I den senaste filmen tävlar en V8 Supercar mot ett flygplan på en sandstrand. Nissan kontrar med att sätta åror på en Note…

Det är otvivelaktigt en konst att göra korta men effektfulla filmklipp som sprids på internet och i sociala medier. Red Bull, med sin till synes bottenlösa PR-budget, har bemästrat konsten. Nissan har inte kommit riktigt lika långt.

 Två av de senaste klippen som har blivit snackisar kommer från Red Bull och Nissan. Men medan Red Bull har producerat en dramatisk film där en V8 Supercar tävlar mot ett tävlingsflygplan längs Australiens guldkust har Nissan puttat ut en Note på en flotte och satt åror på den. Och ja, det är ungefär så spännande som det låter.

 Nissans reklamfilm är exempel på att man inte alltid ska låta en ordvits (Note Boat…) styra en hel reklamkampanj. Red Bulls film är å sin sida ett bra exempel på att med en stor budget går det att göra i stort sett vad som helst.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!