Gilla på Facebook för fler videoklipp!
Vi kan inte hylla filmen ovan för att innehålla högkvalitativt bildmaterial, men vi ser ändå tydligt hur förra veckans LaFerrari-krasch i Ungerns huvudstad Budapest gick till.
LaFerrari-föraren hamnade i ytterfil bakom en långsam bil. Tålamodet tröt ganska omgående och en omkörning i mittfilen låg därmed nära tillhands. Men har man en supersportbil med 963 hästkrafter och, som vissa uppgifter pekar på, kalla däck (det var kallt i Budapest denna dag) är det inte speciellt vettigt att vara för tung på högerfoten. Framför allt är det inte behövligt, om man nu inte gör det för att stila (vilket ändå inte hör hemma i stadstrafiken).
Någon stilshow blev det inte, däremot en helt annan typ av show. LaFerrarin började jazza, föraren tappade kontrollen och bilen brakade in i några parkerade bilar. Skadorna blev ganska ordentliga och lär kosta ägaren en bra slant. Bilen, som finns i endast 499 exemplar, kostade trots allt cirka elva miljoner kronor i grundutförande när den lanserades.
Föraren var efter smällen snabbt ute för att plocka av de slovakiska registreringsskyltarna. Han ville väl inte skylta med vem som hade gjort bort sig.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.