Den sista Bugatti Veyron presenterades nyligen för världen. Så här byggdes ”La Finale”.

Gilla på Facebook för fler videoklipp!

De må vara tio år sedan Bugatti Veyron presenterades, men det är fortfarande en mycket imponerande maskin. På årets bilsalong i Genève presenterades det sista exemplaret, tillverkningsnummer 450.

Likt de 449 tidigare bilarna är även ”La Finale” byggd för hand och nu får vi chansen att se hur det går till. Bilen är i sig imponerande, men så är även tillverkningsprocessen.
”La Finale” är byggd som en hyllning till den första Veyron att rulla ut från fabriken och har en liknande svart/röd färgsättning som denna. I den förstnämndas fall används dock en hel del exponerat kolfiber i röd och svart nyans.

Du har väl inte missat den intressanta serien om tillverkningen av huvudkonkurrenterna till Veyron, Koenigsegg One:1 och Agera R.


Digital prenumeration
Allt du vill veta om alla bilar - gratis första månaden
(därefter 99kr/mån)
Ingen bindningstid

Flest och mest omfattande tester av nya bilar

Alla nummer av e-tidningen

Nyheter, provkörningar och fakta inför ditt bilköp

Avsluta prenumeration online när du vill

Jag godkänner prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Vänligen godkänn prenumerationsvillkoren
Visa kommentarer