Test av Ford Ranger, Isuzu D-Max, Mazda BT-50, Mitsubishi L200, Nissan Navara och Toyota Hilux

Ford Ranger

En Mazda BT- 50 med Ford-emblem. Har dock dyrare reservdelar än Mazdan och även något dyrare i inköp. Inget talar egentligen för att köpa Ford istället för Mazda.

Isuzu D-Max

Högljudd under färd och detaljkvaliteten är inte den bästa. Annars en bra comeback för Isuzu på den svenska marknaden. Lastar mest och i högsta grad användbar både för jobb och fritid. Prisvärd i inköp.

Mazda BT-50

Låg milkostnad talar för Mazda. Dessutom bra lastkapacitet. I övrigt får japanen se sig slagen av landsmännen på de flesta punkter, utan att göra bort sig. Ett val för dig som tänker nästan enbart med plånboken.


Mitsubishi L200

Vår vinnare därför att den egentligen bara är dålig på lastkapaciteten, 760 kilo är inte mycket mer än en vanlig kombi. L200 uppför sig tryggt och bekvämt. Viktigt är att den också har ett väl fungerande antisladdsystem.

Nissan Navara

Bilen som alla trivs bäst i – förutsatt att du sitter där fram. Baksätet är ett skämt, liksom lastkapaciteten. Dessutom väldigt dyr att köpa. Mest personbilslik inuti, där har Nissan gjort flera rätt. Men den är ändå långt ifrån bäst.

Toyota Hilux

Klart mest lastbilskänsla i det här gänget. Fram sitter du tyvärr dåligt. Lastar rätt lite. Men värst är att säkerheten saknas vid en undanmanöver. Köp inte den här bilen innan Toyota utrustat den med antisladdsystem.

Ladda ner testet


Bli prenumerant

Prenumerera på Teknikens Värld och få omedelbar tillgång till samtliga test.

= 49 kr
Köp 2 nummer för 49 kronor.
Du kan då gratis ladda ned samtliga test. Max 10/vecka.
Visa kommentarer