Smart möter stark kritik från tyska föräldrar då de sänder en reklam som meddelar att jultomten inte finns.

För att marknadsföra sin nya modell Forfour har Smart i Tyskland tagit fram en radioreklam där föräldrarna i framsätet hörs samtala. Mamman säger då ”Jag hoppas att barnen aldrig får reda på att jultomten inte finns”, varpå två barnröster från baksätet hörs säga ”Vadå?”.
Reklamens syfte är informera om att Smart erbjuder en bil som rymmer fyra personer, men marknadsavdelningen kanske borde ha tänkt ett varv till innan de valde att gå vidare med reklamidén.

Nu rasar föräldrar över att Smart gör deras barns varse om att jultomten inte finns. Något som har lett till att Smart dragit tillbaka reklamen och nu bett om ursäkt för misstaget.


Digital prenumeration
Allt du vill veta om alla bilar
– gratis första månaden
Därefter 99 kr/mån – ingen bindningstid

Flest och mest omfattande tester av nya bilar

Alla nummer av e-tidningen

Nyheter, provkörningar och fakta inför ditt bilköp

Avsluta prenumeration online när du vill

Jag godkänner prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Vänligen godkänn prenumerationsvillkoren
Visa kommentarer