Swedish House Mafia, Zlatan Ibrahimovic, Robyn – och nu Stellan Skarsgård. Volvo har värvat ytterligare en internationellt känd svensk för att marknadsföra märkets modeller, denna gång nya XC90.

Det är Expressen som avslöjar att Volvo Car Group fortsätter på inslagen väg med svenska världsstjärnor som rattar företagets bilar i reklamfilmer som rullar på teve och Internet. Tidigare har vi sett Swedish House Mafia, Zlatan Ibrahimovic och Robyn för att knyta an till det svenska – Made in Sweden.

Denna gång är det en svensk Hollywood-stjärna som ska agera Volvos frontfigur. Volvo har valt ingen mindre än Stellan Skarsgård som har hundratals filmroller på sitt CV, bland annat i storfilmer som Good Will Hunting och Pirates of the Caribbean.

Stellan Skarsgård ska enligt Expressen marknadsföra nya Volvo XC90 med start i höst. I reklamkampanjen ska den svenska storskådisen visa hur enkel nya XC90 är att manövrera. Budskapet är ”Simplicity”.
Reklamfilmen är redan inspelad. I den kommer vi att få se Stellan Skarsgård ratta XC90 på landsvägar i Dalarna. Det hela slutar i att han klär av sig och hoppar i en sjö för ett dopp.

Som tack för deltagandet får Stellan Skarsgård ett exemplar av nya XC90 i gåva av Volvo, utöver vanligt arvode får vi förmoda. Bilen uppges vara värd 900 000 kronor.

Nya Volvo XC90 har för övrigt säljpremiär just i dag. Det är First Edition-upplagan som kan beställas på nätet.


Digital prenumeration
Allt du vill veta om alla bilar
– gratis första månaden
Därefter 99 kr/mån – ingen bindningstid

Flest och mest omfattande tester av nya bilar

Alla nummer av e-tidningen

Nyheter, provkörningar och fakta inför ditt bilköp

Avsluta prenumeration online när du vill

Jag godkänner prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Vänligen godkänn prenumerationsvillkoren
Visa kommentarer