Nummer 23/1999

Teknikens Värld nummer 23 / 1999

Ledaren

"Japaner pratar inte engelska, de har ju japanskan. Men efter någon minut kommer en ny yasuragikvinna i luren"

Prov: BMW X5

Kan en BMW som går på styltor vara rolig att köra?

Tokyo, bilsalongen som ger gott humör

En vandring på den behagligt kompakta bilsalongen i Tokyo väcker både nyfikenhet och glädje.

Och ännu en bilsalong: London

Rover 200 byter näsa och namn (Rover 25) - sensation!

Press-stopp med nästa Jaguar XJ8

Under skalet från en S-type döljer sig nästa stora Jaguar.

Bilarna som vill bli Årets bil

Dags att utse Årets Bil i Europa. Dag E Hogsten går i genom startfältet.

Test: Golf V6 4Motion mot Xantia Activa V6

Diskreta karosser. Morrande V6-motorer. Fyrhjulsdrift eller aktiv fjädring? Testlaget åker till Värmland.

Test: Vi sätter VINTERDÄCKEN på det torra

Kan man köra dubbfritt året runt och på sätt spara pengar? Vi provar vinterdäck på barmark och korar det allra bästa.

Begagnat: Rätt pris på begbilen 

Teknikens Världs unika prislista över begagnade bilar kompletteras med initierad krönika av Staffan Borglund.

Motorsport - en ren skrivbordsprodukt?

Ska motortävlingarna avgöras jurister i fortsättningen? Peo Kjellström är orolig över tendenserna inom sporten.

Prov: Suzuki Alto

Sveriges billigaste bil - och bästa?

Prov: Seat Ibiza

Nytt utseende, nya motoralternativ. Gillar vi den?

Test: Alfa 166, Audi A6 och Saab 9-5 Aero

9-5 Aero är kanske den bästa bil Saab någonsin byggt. Betyder det att den slår Alfa och Audi? Vi testar. Hårt.

Dag E Hogsten

Rattflåset 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!