... på Twitter.

I och med att Internet är en så pass stor del i människors, organisationers och företags liv är det viktigt att vara stor på just nätet. Men vilken biltillverkare är egentligen störst på den snabba, korta och sociala (?) nätverkstjänsten Twitter?
Till alldeles nyligen var Mercedes den biltillverkare som hade flest följare på Twitter. I skrivande stund har de 3 032 581 följare. Men Tesla har gått om och har nu 3 035 579 följare, knappt tre tusen fler än Mercedes.

Trea på Twitter är Audi med 1 933 560 följare och fyra är faktiskt Lamborghini med 1 764 287 följare. Lamborghinis värsta konkurrent Ferrari är inte ens i närheten då de bara har 482 552 följare.
Femma på topplistan är BMW med 1 728 001 följare, något fler än sexan Porsche som har 1 709 202 följare.

Volvo ligger i lä med sina 187 346 Twitter-följare. Volvo är till och med brädade av Koenigsegg som har 242 446 följare.

De båda svenska märkena är dock bättre än giganterna Volkswagen och Toyota som har 129 467 samt 156 518 följare på sina officiella, globala Twitter-konton.

Biltillverkare på Twitter

Men samtliga biltillverkare har inte en chans mot Teslas vd Elon Musk som har ofattbara 23 121 502 följare. Det är tydligen många som vill ta del av alla grodor, avslöjanden och annat som Tesla-bossen delar med sig av på Twitter.

Teknikens Värld på Twitter då? 2 021 000 följare har vi inte, däremot en tusendel av den summan. Desto fler följer oss på Facebook, närmare bestämt 36 433 stycken. På Instagram är ni just nu 1 835 stycken som följer med i vårt flöde.

Visa kommentarer
NUVARANDE Tesla är nu störst i världen…
NÄSTA Här är Matt LeBlancs ersättare i Top Gear