Vi kör extrema Porsche 911 GT2 RS och 911 GT3 RS på Nürburgring!

Porsches mest extrema bilar är tillbaka. Tillsammans kostar de 4,6 miljoner kronor och har 1 220 hästkrafter. Vi vänder tillbaka till deras ursprungsland och provkör grundligt för er läsare!

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Jag var här för tre år sedan. Då tävlade jag med en BMW M3 GT4 i den europeiska GT4-serien. Regnet vräkte ner så kopiöst att det enda jag såg på start- och målrakan var framförvarande bils baklyktor och bromspunkten blev alltid någon meter efter jag såg bromsljusen tändas. Strax efter att jag rundat en annan BMW på yttern i högerhårnålen som bryter av banan efter Mercedes-komplexet hängs den röda flaggan ut vilket innebar slutet på racet. Förhållandena var för farliga.

Det yttre skvallrar inte om att den vänstra i bild är så mycket brutalare än den högra. Foto: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!