Provkörning av Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

Toppversionen med den klassiska fyrklövern får motor och dubbelkopplingsautomat från sportvagnen 4C. Ska fyrklövern ge Alfa tur?

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Toppversionen i Giulietta-serien har som tidigare den turboladdade 1750-motorn som i den nya utgåvan ger 240 hästkrafter. Låter effektsiffran bekant? Jodå, det är samma motor som i märkets nya sportbil Alfa Romeo 4C. En annan nyhet är att Giulietta QV får samma sexväxlade dubbelkopplingslåda som 4C.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!