Audis första elektriska S-modell har 503 hästkrafter. Foto: Glenn Lindberg / Teknikens Värld

Provkörning av Audi e-tron S Sportback

Tre elmotorer, blixtrande prestanda, högt pris och S-logga. Räcker det för att skapa sportkänsla i stora och tunga Audi e-tron S Sportback?

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Knack knack!
– Vilken tuff bil, är det den nya S-modellen?
– Ja, det är e-tron S, den är ungefär som vanliga e-tron fast lite snabbare.
– Hur långt kommer man med den?
– Jag var precis i Södertälje och laddade fullt vid Ionity och nu är det 27 mil kvar, så…det blir ungefär 32 mil på en laddning.
– Och sen kör man med bensinmotor då?
– Nej, den har ingen bensinmotor, det är bara el. Efter 32 mil tar det stopp.
– Oj…Det var inte så bra. Det är ju ungefär så långt jag kommer med min bil på en tank. Det är den där borta (en Lamborghini Huracan fulparkerad på handikapplats). Men den såg tuff ut i alla fall, ha de bra!

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!