Provkörning av Audi R8 Spyder V10

Motorer utan överladdning och med ett halvt tjog cylindrar börjar bli sällsynta i bilvärlden. Bäst att njuta medan njutas kan, och det går alldeles utmärkt i nya Audi R8 Spyder.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

För ganska exakt sex år sedan satt kollega Mikael Stjerna och njöt av livet i en röd Audi R8 Spyder. Solen sken på Mikael, Audin och den franska solkusten. Scenen i dag ser nästan exakt likadan ut. Med några avgörande skillnader. Stjerna är utbytt mot Wedberg, Frankrike mot Spanien, solsken mot regn och en gammal bil mot en alldeles ny och mycket bättre. Audi har nämligen byggt en helt ny R8 Spyder och enligt klassiskt lanseringssnack är den lite bättre på allt.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!