Provkörning av BMW X3 M40i

X3 har blivit fem centimeter längre, men det är inte storleken som är den stora nyheten. Det är mjukvaran som motiverar generationsskiftet.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Hela bilen är ny, men jag har ändå svårt att sätta fingret på vad som är nytt. De nya plåtvecken är i princip omöjliga att detektera. Det enklaste sättet att ”ta” den nya modellen är den nya ventilationsöppningen i framskärmen. Ändå handlar det om en helt ny kaross. Hjulbasen är fem centimeter längre och hela karossen har vuxit från 466 till 471 centimeter.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + powerbank för endast 129 kr. Köp nu!