Foto: © Paul Harmer Photography Ltd

Provkörning av Honda CR-V 1,6 i-DTEC

Trots en automatlåda med nio växlar och en motor med dubbla turboaggregat har Hondas tekniker lyckats banta CR-V med 65 kilo. Blev den bättre för det?

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Att jaga kilon är av nöden såväl för människan som för biltillverkarna. Ibland kan det straffa sig. I sin strävan efter att skapa världens lättaste fyrhjulsdriftsystem tillverkade Honda sitt eget som i extrema förhållanden, då det behövs, inte fungerar. Systemet går för varmt och bakhjulen driver inte. Det skrev vi om tidigare och visade på film.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!