Foto: Glenn Lindberg

Provkörning av Hyundai Kona Hybrid 1,6 GDI

Bensin, diesel, el och nu också hybrid – Kona går att få i alla utföranden. Att slänga in en liten elmotor som stöttning gör gott för bensinförbrukningen, men drivlinan imponerar inte. Synd.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

En av de mest vettiga ­elbilar i dag som inte fullständigt spränger ekonomikalkylen är Hyundai Kona Electric. I enklaste utförande, med en räckvidd på 449 km i tuffa WLTP-körcykeln, ­betalar man 409 900 kronor. Fortfarande en hel del pengar för en simpel liten bil, men ­ytterligare 60 000 kronor ekonomiska stödhjul från bonusskatten gagnar kalkylen.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!