Foto: Land Rover

Provkörning av Land Rover Discovery Sport D240 MHEV R-Dynamic

Tänk att tio centimeter kan göra så stor skillnad. Med en lägre monterad drivlina blir uppdaterade Land Rover Discovery Sport tystare och mer vibrationsfri. Innovativ kamerateknik gör också Discovery Sport ännu kaxigare i terrängen.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Det är lätt att förstå exakt hur viktig EU:s nya utsläppsgräns på 95 gram koldioxid per kilometer är för bilindustrin. Från och med 2021 måste snittutsläppen för alla bilar som säljs i Europa från en tillverkare ligga under 95 gram, ja, plus några gram för lite vikt- och övergångsregler. Därför trimmas och jagas det på varje utvecklingsavdelning.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!