Provkörning av Lexus IS 300h

Teknikerna hos Lexus har fått en läxa: ”Gör IS-modellen mer körglad och för guds skull, se till att den kan bromsa själv. Annars är vi ute ur matchen”. Nu ska vi se hur de klarat uppgiften, när magister Borglunds examinerar!

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Vi mötte Lexus IS 2013. Nu är den uppdaterade versionen här. Den väntar på mig vid Toyota Motor Italia i Rom. Jag går runt bilen ett par varv och ser att fronten är mer aggressiv än någonsin. Nya full-led-strålkastare och större luftintag samt spindelgrillen som lutar mer bakåt i ovankant. Det ger en spetsigare front vilken gjort bilen centimetern längre. Från sidan är det ingen nämnvärd skillnad även om det påstås vara det, däremot är bakljusglasen nya liksom avgasmynningarna som nu är rektangulära.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!