Foto: Patrik Lindgren

Provkörning av Mazda 2 Skyactiv-G 1,5 90 hk Vision M Hybrid

Mazda 2 får en lätt uppdatering i form av ett mildhybridsystem. Vi tar reda på hur pass mycket snålare och piggare den blir med hjälp av ett 24V batteri och en liten elmotor.

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

För ungefär fem år sedan körde vår salige PeO Kjellström den då helt nya Mazda 2 Skyactiv-G på släta vägar runt Barcelona. Han rapporterade om att den hade svällt på alla ledder, den hade fått åtta centimeter längre axelavstånd och totallängden hade växt med 14 centimeter jämfört med föregångaren. Det gynnar vanligtvis de som färdas både i fram- och baksätet och tack vare den förbättrade skjutmånen på förarstolen, samt en fullt ställbar ratt, så kan de flesta människor numer hitta en bra och bekväm sittställning i Mazda 2.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!