Foto: Mazda

Provkörning av Mazda MX-30 First Edition

Wankelmotor, sugmotorer när alla andra använder turbo och nu diesottomotorn. Vi har vant oss vid att Mazda hittar okonventionella lösningar. Nu kommer de med sin första elbil och den ser ut att vara ungefär som en helt vanlig elbil. Har Mazda tappat stinget?

Vill du läsa mer av vårt Premium-material?

Nej, det har de förstås inte. Mazda har sedan många år varit ett av bilvärldens mest ingenjörsdrivna företag, som om ingenjörerna har fria tyglar att hitta på lösningar som ingen annan tänker på, och de verkar inte ha några räknenissar som sätter stopp. Nästan så som saliga Saab fungerade en gång i tiden.

Redan prenumerant?

Papperstidning eller digital

Digital Prenumeration

ALLT DU VILL VETA OM ALLA BILAR

Gratis första månaden - därefter 99/mån.

Ingen bindningstid.

  • Vi kör och bedömer alla bilar på svenska vägar
  • De bästa och mest detaljerade testerna av nya bilar
  • Alla nummer av e-tidningen fem år bakåt i tiden
  • Vi står på din sida – här får du hjälp inför ditt bilköp
  • Avsluta prenumerationen online när du vill

Genom att klicka på "Fortsätt" godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Teknikens Värld Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Skapar ditt konto

Vänligen vänta medan vi skapar ditt konto

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!